Dieta na zimę

Zima to okres, w którym spora część osób przybiera na wadze. Sprzyjają temu różne czynniki. Przede wszystkim niskie temperatury sprawiają, że potrzebujemy więcej energii, a tym samym więcej jemy. Poza tym w związku z tym częściej sięgamy po produkty wysokokaloryczne. Jednocześnie brak nam odpowiedniej aktywności fizycznej, by spalać te kalorie. Dlatego w okresie zimowym należy się bardzo pilnować, by nie przytyć. Co można w tym celu zrobić?

źródło: codogara.pl

źródło: codogara.pl

Niezwykle ważne jest to, by zachować prawidłową dietę. A co powinna ona zawierać? W czasie zimy koniecznie należy sięgać po warzywa takie jak papryka, pomidory czy kalafior. Warzywa dostarczają naszemu organizmowi niezbędnych witamin, w tym przede wszystkim witaminę C, która zwiększa odporność. Przed infekcjami będzie nas również chroniła witamina A, którą dostarczają pomidory. Warzywa to podstawa zdrowej diety, która będzie chronić przed przybieraniem na wadze.

 

źródło: zdrowie.gazeta.pl

źródło: zdrowie.gazeta.pl

Istotnym składnikiem diety powinny być również rośliny strączkowe, które zawierają witaminę B. Jest ona odpowiedzialna za przemianę węglowodanów. Poza tym znajduje się ona również w orzechach. Rośliny strączkowe zapewniają nam również energię. Co więcej, zawierają magnez przyspieszający metabolizm.

źródło: food-forum.pl

źródło: food-forum.pl

Nasz organizm w czasie zimy potrzebuje również witaminy D, którą znaleźć można między innymi w rybach i jajkach. Źródłem witaminy E są oleje roślinne, mleko i zielone warzywa. Witamina ta wzmacnia organizm oraz poprawia wygląd skóry.

Taka dieta sprawi, że nie przytyjemy, a jednocześnie dostarczy nam niezbędnej energii i wzmocni naszą odporność.