W czym najlepiej spać

Sen to nieodłączna część życia każdego człowieka, dlatego w tym czasie trzeba zapewnić organizmowi doskonałe warunki, aby po pobudce być wypoczętym i gotowym do podjęcia codziennego trudu życia. Jak zatem przygotować sypialnię do snu?

Zacznijmy od wystroju sypialni, co jest bardzo ważnym elementem podczas snu. Poczucie komfortu przed zaśnięciem, odczucie świeżego powietrza to podstawowe elementy zdrowego snu. Jednak najważniejsze jest nasze łóżko. Co z nim zrobić?

Na początku najlepiej się wyposażyć w bardzo wygodny materac, który zwiększy o 20-30% efektywność w pracy. Należy również zakupić pościel, która jest najbardziej przewiewna i idealna na gorące letnie noce. Nie zapominajmy też o poduszce dopasowanej do ciała. To wszystko dlatego, aby rano nie trzeba było się zwijać z bólu szyi. Należy jeszcze zakupić kadzidełka zapachowe, najlepiej o zapachu nuty mięty, która pomoże szybciej zasnąć. Dobra do zdrowego snu jest również muzyka, ale tylko podczas zasypiania. Słuchajmy zatem muzyki relaksacyjnej (na przykład muzyka klasyczna), ale ustawmy w radiu automatyczne jej wyłączenie po 20 minutach (bo mniej więcej tyle trwa proces zasypiania).

Sen to podstawa zdrowego życia, dlatego zapewnijmy sobie te 8 godzin odpoczynku w naprawdę komfortowych warunkach.