Wschodnioeuropejskie klasyki

lada, klasyk, autoŚwietność wschodnioeuropejskiej motoryzacji przypada także na okres świetności ZSRR. Zaporożec, Wołga, już później VAZ znany od 2004 roku jako Lada. Myśląc o klasykach wyobrażamy sobie raczej auta muscle car takie jak Ford Mustang czy Dodge Charger z czasów świetności amerykańskiej motoryzacji. Jednak każdy kolekcjoner i pasjonat motoryzacji zgodzi się z tym, że także egzemplarz świetnie zachowanej Łady czy Zaporożca to prawdziwy skarb.

Koszty takiego hobby

Własny wschodnioeuropejski klasyk nie jest drogi w utrzymaniu. W Polsce lub okolicznych państwach zdecydowanie szybciej znajdziemy części do aut z byłego ZSRR. Co ciekawe posiadacze np. Łady Niwy z 1977 roku zupełnie nie muszą martwić się o części, ponieważ auta te są produkowane do dziś, a więc już przez 34 lata. Trudniej będzie jednak już z podzespołami do Zaporożca czy Wołgi. Auta te to prawdziwe perły motoryzacji ZSRR, jednak mimo wszystko będą tańsze w restauracji niż amerykańskie klasyki.

Ciekawe modele z ZSRR

Łada 2103 – czyli komunistyczny Fiat 125 to jeden z ciekawszych kąsków kolekcjonerskich. Podobnie ZAZ Zaporożec, którego produkcję zakończono w 1969 roku. Jednak autem szczególnie pożądanym wśród kolekcjonerów aut z ZSRR jest Wołga.